Ηλίας Καρασαββίδης
Αναπληρωτής Καθηγητής του Π.Τ.Π.Ε. του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Ο Ηλίας Καρασαββίδης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στο γνωστικό αντικείμενο Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας και Μάθηση στην Προσχολική Εκπαίδευση. Είναι επιστημονικός υπεύθυνος της Μονάδας Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας του Εργαστηρίου Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας στο ίδιο τμήμα. Είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης, κατέχει μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης από το ίδιο τμήμα και είναι κάτοχος διδακτορικού διπλώματος του Πανεπιστημίου του Twente της Ολλανδίας σε Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Μαθησιακή Ψυχολογία (υποτροφία ΙΚΥ).
Υπηρέτησε στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση από το 2001 έως το 2005. Την περίοδο 2001-2004 υπήρξε διδάσκων με το ΠΔ 407/80 στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης ενώ το ακαδημαϊκό έτος 2004-2005 δίδαξε ως εντεταλμένος επίκουρος καθηγητής στο ίδιο τμήμα. Από το 2005 υπηρετεί στο ΠΤΠΕ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Από το 2006 μέχρι το 2009 υπήρξε ΣΕΠ στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών του ΕΑΠ στην ενότητα Ανοικτής και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης ενώ από το 2020 μέχρι σήμερα είναι ΣΕΠ στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών του ΕΑΠ στην ενότητα Γλώσσα για Μειονότητες και Μετανάστες (LRM).
Έχει διδάξει στο προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών του ΠΤΠΕ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας ενώ έχει πραγματοποιήσει διαλέξεις σε μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (ΠΤΠΕ, ΠΤΔΕ, ΠΤΕΑ), του Πανεπιστημίου Κρήτης (ΠΤΠΕ), του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΠΤΔΕ) και του ΕΑΠ (LRM). Έχει εκτεταμένη διδακτική εμπειρία σε προγράμματα συνεχιζόμενης επαγγελματικής εκπαίδευσης καθώς έχει συμμετάσχει σε τέσσερα έργα ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης εκπαιδευτικών στις ΤΠΕ (ΠΑΚΕ Θεσσαλίας, Πατρών και Κρήτης) την περίοδο 2007-2019.
Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν (α) Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (εκπαιδευτικό λογισμικό, ψηφιακό βίντεο, σοβαρό ψηφιακό παιχνίδι, Web 2.0, μηχανική μάθηση, επεξεργασία φυσικής γλώσσας) και (β) Μάθηση (Κοινωνικοπολιτισμική Θεωρία, Θεωρία Δραστηριότητας, Κατανεμημένη / Πλαισιοθετημένη Νόηση) σε διάφορα επίπεδα και πεδία εκπαίδευσης (Προσχολική, Δημοτική και Τριτοβάθμια, Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών).
Το έργο του έχει δημοσιευτεί σε διεθνή και ελληνικά περιοδικά, συλλογικούς τόμους και πρακτικά συνεδρίων. Στο σύνολο του, το δημοσιευμένο έργο του περιστρέφεται γύρω από την αξιοποίηση της τεχνολογίας στη διδακτική-μαθησιακή διαδικασία. Είναι μέλος εκδοτικών επιτροπών διεθνών περιοδικών, κριτής σε διεθνή και ελληνικά επιστημονικά περιοδικά και μέλος επιστημονικών και οργανωτικών επιτροπών διεθνών και ελληνικών συνεδρίων.