Ηρώ Μυλωνάκου-Κεκέ
Καθηγήτρια του Π.Τ.Δ.Ε. του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Η Ηρώ Μυλωνάκου – Κεκέ είναι Καθηγήτρια Κοινωνικής Παιδαγωγικής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.).
Οι προπτυχιακές και μεταπτυχιακές της σπουδές είναι στην Παιδαγωγική, στην Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων, στοΜάρκετινγκ, στην Επικοινωνία και στην Ανάπτυξη του Ανθρώπινου Παράγοντα. Έχει επίσης πολυετείς Μουσικές Σπουδές και έχει εκπαιδευθεί σε Μουσικοκινητικά και Μουσικοπαιδαγωγικά Συστήματα.
Τα επιστημονικά – ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν:Καινοτόμες Κοινωνικοπαιδαγωγικές Προσεγγίσεις, Συνεργασία Σχολείου, Οικογένειας και Κοινότητας,Διεπιστημονικές συνέργειες μεταξύ Κοινωνικής Παιδαγωγικής, και Κοινωνικής Νευροεπιστήμης, Εκπαίδευσηςκαι Νομικής Επιστήμης, Ανάπτυξη της Δημιουργικότητας στην Εκπαίδευση και στην Κοινωνία, Ψυχοπαιδαγωγική αξιοποίηση των Παιδικών Σχεδίων, Εκπαίδευση Παιδιών και Εκπαίδευση Ενηλίκων, Εκπαίδευση και Επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.
Έχει δημοσιεύσει έναν αριθμό βιβλίων (16) και μελέτες και έρευνες σε άρθρα (πάνω από 130) σε διάφορα διεθνή και εθνικά επιστημονικά περιοδικά και εκδόσεις με κριτές, οι οποίες αφορούν τα προαναφερθέντα ακαδημαϊκά της ενδιαφέροντα.
Είναι μέλος της Συντακτικής Επιτροπής (Editorial Board) και κριτής (reviewer) σε ελληνικά και κυρίως σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια και είχε την ευθύνη για την επιμέλεια και έκδοση διεθνών συλλογικών τόμων. Μεταξύ αυτών, ήταν προσκεκλημένη επιμελήτρια (GuestEditor) από το UCL Institute of Education στο Λονδίνο του πρώτου ειδικού τόμου (SpecialIssueon “SocialPedagogyinTimesofCrisisinGreece”, 2015, London: UCL Press) του διεθνούς επιστημονικού περιοδικού “InternationalJournalofSocialPedagogy”.
Έχει συντονίσει και διεξαγάγει, ως επιστημονική υπεύθυνη, μεγάλο αριθμό ελληνικών και διεθνών ερευνητικών προγραμμάτων, τα οποία οδήγησαν στη δημιουργία τριών Επιστημολογικών Μοντέλων:Α) TransdisciplinarySocialPedagogicModel / “Syn-epistemicWholeness” [εστιάζει στις διαλεκτικές συνέργειες μεταξύ επιστημονικών κλάδων, επιστημολογιών, μεθοδολογιών, ερευνητικών στρατηγικών, πρακτικών, τρόπων μάθησης, γνώσης και μεταξύ επιστημόνων, ερευνητών και όλων των εκάστοτε εμπλεκομένων].Β) SocialPedagogicalInterventionModelforRefugeefamiliesbyStudents / SPIM4ReStModel [με έμφαση στη συναισθηματική και κοινωνική εκπαίδευση και υποστήριξη ασυνόδευτων παιδιών προσφύγων και προσφυγικών οικογενειών που γίνεται από τους φοιτητές]. Γ) Syneducation Model [με έμφαση στη διαδραστική εκπαίδευση, την αμοιβαία καθοδήγηση, τη συνεργατική μάθηση μεταξύ παιδιών και ενηλίκων, σε συνεργασία με τον Ιωάννη Κεκέ, με τον οποίο επινόησαν τον όρο "Syneducation (Synergy + education)" το 2005].
Το 2015, ίδρυσε το πρώτο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Ελλάδα με τίτλο: «Κοινωνική Νευροεπιστήμη, Κοινωνική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση» /Social Neuroscience, Social Pedagogy and Education, με τη συνεργασία του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, της Ιατρικής Σχολής και του Τμήματος Βιολογίας του Ε.Κ.Π.Α., το οποίο διευθύνει μέχρι σήμερα.
Είναι επίσης Διευθύντρια του Εργαστηρίου Πειραματικής Παιδαγωγικής στο ΠΤΔΕ του ΕΚΠΑ.
Ήταν η εκπρόσωπος (για τρία χρόνια) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στο CIVIS / Ευρωπαϊκό Πολιτικό Πανεπιστήμιο, στον τομέα των καινοτόμων παιδαγωγικών μεθόδων.
Συνεργάζεται τακτικά με διακεκριμένα Πανεπιστήμια του εξωτερικού, όπου έχει υπάρξει ερευνήτρια και επισκέπτρια καθηγήτρια πολλές φορές.