Παναγιώτης Αναστασιάδης

Παναγιώτης Αναστασιάδης

Καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης

Βιογραφικό Σημείωμα

Ο Παναγιώτης Αναστασιάδης, είναι Καθηγητής Δια Βίου και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης με την χρήση των ΤΠΕ στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Ιδρυτής& Διευθυντής του Εργαστηρίου Προηγμένων Μαθησιακών Τεχνολογιών στην Δια Βίου και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση [Ε.ΔΙ.Β.ΕΑ].

Ιδρυτής &Διευθυντής του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής - Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση  με την χρήση των ΤΠΕ  (e-Learning: Artificial Intelligence, Augmented Reality, 3D Animation).

Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα κινούνται στις περιοχές:

- Παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ και ειδικότερα των μέσων  κοινωνικής δικτύωσης,  των εφαρμογών  τεχνητής νοημοσύνης, της ψηφιακής αφήγησης και  της επαυξημένης πραγματικότητας, για την ενθάρρυνση της δημιουργικότητας μαθητών και εκπαιδευτικών σε θέματα σχετικά με την ψηφιακή πολιτιστική κληρονομιά και την  ασφαλή και δημιουργική αξιοποίηση του διαδικτύου.

- Της  Παιδαγωγικής Αξιοποίησης των ΤΠΕ στο πεδίο της Δια Βίου και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης  (Προηγμένα Περιβάλλοντα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών, Σχολική Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση)

 

Ακαδημαϊκή Πορεία.

​Ο Παναγιώτης Αναστασιάδης έχει διδάξει για τρία χρόνια  στο Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής της Πολυτεχνικής σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών και για δύο ακαδημαϊκά έτη στο Τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου της Κύπρου  (2000-2002)

Από το 2002 είναι μέλος ΔΕΠ του Παιδαγωγικού Τμήματος Δ.Ε του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Από το ακαδημαϊκό έτος 2006-2007 είναι Καθηγητής Σύμβουλος στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Ανοιχτή και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση.

​Από το Ακαδημαϊκό Έτος 2004-2005 διδάσκει στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: "Πληροφορική στην Εκπαίδευση" του Παιδαγωγικού Τμήματος Δ.Ε του Πανεπιστημίου Αθηνών.

 

Ερευνητικό έργο.

Είναι συγγραφέας δέκα συγγραμμάτων σε ελληνικούς και διεθνείς εκδοτικούς οίκους και περισσότερες από 200 εργασίες του, σχετικά με την παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στο Πεδίο της Εκπαίδευσης της Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης και της Δια βίου Μάθησης, έχουν δημοσιευτεί σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων.

Από το 2008 έως σήμερα είναι  μέλος  του Editorial Advisory Board του διεθνούς επιστημονικού περιοδικού: Computers and Education, και του  International Journal of Mobile and Blended Learning (IJMBL) καθώς και της επιτροπής κρίσης των περιοδικών International Journal on E-Learning (IJEL) & Open Education: The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology . Από το 2000 έως σήμερα έχει διατελέσει μέλος επιστημονικών  επιτροπών/ επιτροπών κρίσης εργασιών σε πάνω από 100 διεθνή και Εθνικά  Συνέδρια.

Συνεισφορά

-Από το 2000 μέχρι και σήμερα είναι επιστημονικός υπεύθυνος  προγράμματος σχολικής συμπληρωματικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μέσω διαδραστικών τεχνολογιών  «ΟΔΥΣΣΕΑΣ: ΤΠΕ και Δημιουργικότητα»   ανάμεσα σε δημοτικά σχολεία Κύπρου και Ελλάδας, στο οποίο έχουν λάβει μέρος 9.000 μαθητές και 360 εκπαιδευτικοί από 180 Δημοτικά Σχολεία.

- Την περίοδο 2022 – 2023 είχε την ευθύνη  παιδαγωγικού σχεδιασμού & υλοποίησης επιμορφωτικών προγραμμάτων  Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α σε θέματα σε θέματα παιδαγωγικής αξιοποίησης εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση    στα οποία συμμετείχαν 10.000 περίπου  εκπαιδευτικοί από την Ελλάδα και την Κύπρο.

-Την περίοδο της πανδημίας Μάρτιος 2020- Δεκέμβριος 2021 είχε την ευθύνη  παιδαγωγικού σχεδιασμού & υλοποίησης ενός επιμορφωτικού προγράμματος  υποστήριξης του Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α σε θέματα σχολικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης  στο οποίο συμμετείχαν πάνω από 40.000 εκπαιδευτικοί από την Ελλάδα και την Κύπρο.

​-Από το 2003 έως και το 2017 είχε την  ευθύνη παιδαγωγικού σχεδιασμού & υλοποίησης ενός ολοκληρωμένου διαδικτυακού περιβάλλοντος επιμόρφωσης για ομογενείς εκπαιδευτικούς, στα πλαίσια του προγράμματος «Παιδείας Ομογενών».

​-Από το 2010 έως το 2012 διετέλεσε Αντιπρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και Επιστημονικός Υπεύθυνος του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών στο πλαίσιο του οποίου επιμορφώθηκαν 8.000 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Διακρίσεις - Βραβεύσεις

  1. Education Leaders Awards 2022: Πρώτο βραβείο για την συνεισφορά του Πανεπιστημίου Κρήτης | Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών κατά την περίοδο της πανδημίας (2020-2021).
  2. Διάκριση σε Εθνικό επίπεδο (2016): Το Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων βραβεύει το 3ο Δ.Σχ. Αγίου Δημητρίου για τις δράσεις του στο πλαίσιο του προγράμματος ΤΠΕ στην Εκπαίδευση ΟΔΥΣΣΕΑΣ 2016: Πανανθρώπινες Αξίες-Ταξίδι στο Αιγαίο, μια θάλασσα ανθρωπιάς

3.Διάκριση σε Εθνικό επίπεδο (2013): Το Πρόγραμμα ΟΔΥΣΣΕΑΣ συγκαταλέγεται στην δράση «Ακαδημαϊκή και Επιστημονική Αριστεία» του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού ( http://excellence.minedu.gov.gr ) ( http://excellence.minedu.gov.gr)

  1. Διάκριση σε Ευρωπαϊκό Επίπεδο (Μάρτιος 2011). Το Πρόγραμμα ΟΔΥΣΣΕΑΣ εκπροσώπησε την Ελλάδα στο Πανευρωπαϊκό Φόρουμ Πρωτοπόρου Εκπαίδευσης ((που διοργανώθηκε από τη Microsoft) , Μόσχα 22-24 Μαρτίου 2011.
  2. Διάκριση σε Εθνικό επίπεδο (Ιανουάριος 2011): Διάκριση του Προγράμματος ΟΔΥΣΣΕΑΣ 2010 στον 6ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών (που διοργανώθηκε από τη Microsoft σύμφωνα με την εγκύκλιο 145789/Γ7/17-11-2010).   Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στο πρόγραμμα ΟΔΥΣΣΕΑΣ 2010: ««Περιβάλλον – Ενεργειακή Επανάσταση-Τα ταξίδια του καπετάν ΣΟΣ στη Μεσόγειο».   διακρίθηκαν σε εθνικό επίπεδο στον 6ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών
  3. Ευρωπαϊκή Διάκριση (2003): Best e- European Practices Knowledge System, European Commision Διάκριση του Προγράμματος «ΟΔΥΣΣΕΑΣ 2000-2004» το οποίο από το 2003 συμπεριελήφθη στον οδηγό καλών πρακτικών του Best e- European Practices Knowledge System της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
  4. Βράβευση Επιστημονικής Εργασίας με τίτλο: «The use of hybrid-type educational digital entities in university education». Στο 13th International Conference on College Teaching and Learning, April 2002 (pp. 1-6). Jacksonville, FL: Florida Community College at Jacksonville
  5. Βράβευση Επιστημονικής Εργασίας με τίτλο: «Building up a pedagogical model for synchronous distance learning courses». Στο 14th International Conference on College Teaching and Learning, April 2003. Jacksonville, FL: Florida Community College at Jacksonville.

 

Αναλυτικό Βιογραφικό: www.edivea.org/pa.html